Vinterferieuka 2024 er hermed åpnet

Postet av Frank Eilert Fossum den 19. Feb 2024

Stovner SKs arrangementer i vinteruka starter i dag (mandag 19/2). Foreningen til ski-idrettens fremme, Skiforeningen i dagligtale, skal ha skiskole ved Tokerud skole og bunn av alpinanlegget Liabakken. De åpnet med familiedag på søndag. Vi stakk innom for å se hvordan det står til med skiinteressen på Stovner. Randi Flaten har i en årrekke lært unger på Stovner å gå på ski. Vi kjenner henne kanskje mest som ei drivende dame som leder av Stovner SKs Allidrettsgruppe. På bildet over flankeres hun av to av instruktørene. De var svært fornøyde med oppmøte. Familiedagen startet kl. 11.00 og stengte kl. 15.00. Anslagsvis var det innom omtrent 300 personer inklusive foreldre. Det var fint å se at flere voksne også ville prøve å gå på ski.

Sola var fraværende, men det var flotte forhold for skileik. Løyper av alle slag med godt føre, fin temperatur, vindstille. Det var telt med kakao og saft, sponsa av OBOS. Bålpanner du kunne bruke til pølsesteking . . . ja, det var ikke vanskelig å skjønne at dette måtte bli en suksess.

Forhåpentligvis greide vi å fange noe av stemningen på bildene nedenfor.

Velkommen til vintereventyret

Huhei, går det ikke fykende, går det ikke rykende . . .

Randi og Zara gir tomlene opp for en fin dag . . . og så håper de det kommer mange som vil lære seg å gå på ski i vinterferieuka.

Det blir stor aktivitet i Stovner SKs mangesidige arrangementer i dagene som kommer. Hjertelig velkommen. Se programmet nedenfor: